Uvod u pravljenje igara
Osmisliti neku igru na ploči, RPG, kartašku igru ili strategiju dugotrajan je i mukotrpan posao. No, početak cijelog procesa mora biti priča iza igre. Je li to priča o nuklearnom ratu, skupljanju bambusa ili utrci deva, ona mora postojati i oko nje pokušajte napraviti temelje. Priče za neku igru mogu stvarno biti raznovrsne, a neke igre u sebi imaju i po nekoliko desetaka mogućih scenarija. Da, postoji priča i oko Monopola (kao što ime govori), oko Rizika (osvajanje svijeta) itd. No, odmah da se razumijemo, ovdje govorim o misaonim društvenim igrama, kakvih ima u Carta Magici kod nas, ne o igrama koje su skoro svi igrali, probali igrati ili pak čuli za njih, kao što je šah. Ovdje ipak govorimo o stvaranju novih igara za veliku zajednicu ljubitelja.
Kako osmisliti priču za igru jedan je od razloga koji će vas ili natjerati da nastavite sa pravljenjem igre ili ćete odmah odustati. Nije jednostavno u sadašnje vrijeme osmisliti nešto originalno, kao što sam se i sam uvjerio. Možda nešto osmislite, a netko drugi je to već osmislio, dok vi niste znali ni da postoji. No kada smo jednom osmislili dobru priču možemo se baciti u proces stvaranja sustava za tu igru. Ako je RPG u pitanju, onda nam još treba i svijet koji će ići ruku pod ruku s tim sustavom.
Kada smo riješili i taj dio, potreban je najbitniji dio pravljenja svake igre, a to je isprobavanje ili playtestanje. Sati i sati su potrebni, a nekada i tjedni, za igre kao što su Pillars of Eternity i godine, dok bi se igre izbalansirale i došle do optimalnog stanja kvalitetnih pravila i zabave. To je ujedno i najteži korak. Jer morate imati određene ljude koji će biti objektivni, dovoljno iskusni u polju igara i, naravno, po mogućnosti zagriženi fanatici po pitanju pravila i iskorištavanja istih.
Posljednji dio pravljenja igara je dizajn, koji je u sadašnje vrijeme izobilja igara, jako bitan i ponekad presudan u odluci isplati li se u igru ulagati. Strateške igre imaju najviše problema s ovom točkom jer su kompleksne i glomazne i najčešće s brdo neuglednih loše dizajniranih dijelova.