Starcraft The Board Game
Većina igrača PC igara su čuli za Starcraft, strategiju smještenu u alternativno 25. stoljeće Zemlje, u kojoj se sukobljavaju tri rase: Terrani (ljudi), Protossi i Zergovi. Ratna tematika prožima cijelu igru i postala je legendarna još u svom prvom izdanju zbog svojeg kompetitivnog izgleda te napravile prve korake prema organiziranim elektroničkim sportovim. U Južnoj Koreji je postala toliko popularna da je pokrenula i prvu TV postaju koja je isključilo prenosila dvoboje Starcraft igrača.
Druga iteracija igre je nastavila obogaćivati kompetitivnu scenu te nastavila razvijati e-sport. Raynor, Kerrigan i Zeratul ostaju ključne figure serijala koje se nadamo vidjeti u još mnogo nastavaka!
Sa ukupno 180 figura and desetke tipova jedinica, Starcraft: The Board Game predstavlja inovativnu igru na ploči sa mapom koja je svaki puta drugačija, što garantira drugačije igraće iskustvo svaki puta. Uzbuđujući kartaški način rješavanja borbe te bogatstvo izbora naprednih tehnologija. Igrači mogu igrati popularni Zerg Rush, koristiti moćne Protoss štitove da zaustave invaziju ili pak poslati Ghostove da naciljaju mete za nuklearne projektile.
U StarCraft: The Board Game, igrači se nadmeću za galaktičku dominaciju na dinamičkoj ploči međusobno spojenih planeta. Planetarno postavljanje je isto dio igre – svaki igrač dobije dva planeta, te ih postavlja zajedno sa svojom bazom na jedan od njih. Planeti su spojeni direktno te sa “Z-Axis” spojevima koji predstavljaju crvotočine, no oni se mogu promjeniti tijekom igre, a putovanje je jedino moguće kroz njih (pomoću transport vozila).
Svaki igrač kontrolira jednu frakciju od 6, koja pripada jednoj od tri rase – Terrani, Zerg i Protossi. Svaka frakcija pobjeđuje na jedinstveni način, no svi mogu pobjediti i skupljajući pobjedničke bodove tako da kontroliraju određena područja na planetima. Igrači regrutiraju jedinice i grade nadogradnje u svojima bazama uz pomoć resursa koje skupljaju na planetima pod svojom kontrolom te kroz nadogradnje dobijaju pristup boljim jedinicima.
Svaka runda je podjeljena u fazu planiranja, fazu izvedbe te konačno u fazu prilagodbe. U fazi planiranja igrači postavljaju tokene naredbi na planete stvarajući stog tako da naredbe postavljene kasnije blokiraju one postavljene prije. To dozvoljava igračima stvarati strategije, no također dozvoljava sprječavanje tuđih planova. U fazi izvedbe, igrači nanovo igraju redom, te kada dođe igračev red on može izvestu neku od svojih naredbi na vrhu nekog stoga – ako su mu sve naredbe sprječene, preskače se njihova akcija i vuku kartu Događaja. Ova faza traje dok svi igrači ne odigraju sve tokene naredbi. Moguće naredbe su Gradnja (koristi se za jedinice i zgrade), Pokret (koristi se za kretanje i napad) te Istraživanje (vidjeti dolje), naredbe uvijek mogu biti Standardne ili Specijalne, no Specijalne imaju dodatne uvjete i blagodati.
Igrači također mogu istraživati nove tehnologije te tako obogatiti svoj špil borbenih karata. Svaki igrač dobije poseban špil borbenih karata na početku igre, te kada istraže određene tehnologije te karte se dodaju u špil. To dozvoljava igračima da si urede špil kako oni žele; kada je zadnja karta izvučena, špil se ponovo promješa. Većina karata ostaje u borbenom špilu nakon što su istražene, dok su neke tehnologije uvijek u igri, vrlo jake se mogu iskoristiti samo jednom.
Igra je previše komplicirana za mlađe od 14 i ne bih ju preporučio nikome tko se voli rekrativno baviti igrama na ploči. Ova igra je za ljubitelje velikih i kompliciranih igara za koje vam treba ogroman stol i dva do tri sata samo da bi naučili igru. Za potpuno shvaćanje igre morali bi odigrati igru ili biti makar malo upoznati sa ugođajem i tematikom. Onda ćete progutati kompleksnost igre i neće vam toliko teško pasti što vam treba toliko dugo da ju naučite. Pristupite sa oprezom.