Eberron

Što je to Eberron?

Eberron je sustav igranja za Dungeons & Dragons (D&D) igru uloga, smješten u vrijeme poslije katastrofalnog rata na svijetu Khorvaire. Eberron je dizajniran u cilju kombiniranja klasičnih D&D elemenata i rasa s egzotičnim okruženjem; Eberron je stvoren na mračnim i pulp (op.a. u srž) elementima, ali posjeduje i neke ne klasične kao što su vlakovi, nebobrodovi i mehanička stvorenja koja se magično napajaju.

Eberron je kreirao dizajner igara Keith Baker kao pobjednički prijedlog na Wizards of the Coast natječaju Fantasy Setting Search, natječaju održanom 2002. kako bi se osmislio novi D&D sustav. Eberron je izabran kao jedan od 11,000 koji su pristigli na natječaj, a službeno je objavljen kao Eberron Campaign Setting u lipnju 2004. Samu knjigu napisali su Baker, Bill Slavicsek i James Wyatt.

U lipnju 2005. knjiga Eberron Campaign Setting osvojila je nagradu Origins Award za Najbolji RPG dodatak u 2004.

Sljedeća iteracija ovog sustava je objavljena u lipnju i srpnju 2009. čime je ujedno ušla u 4. izdanje D&D-a. Objavljeni su Player’s GuideCampaign Guide i jedna avantura.

Ne tako davno, Wizards of the Coast izdali su i Unearthed Arcanu koja je napravila promjene u Eberronu i omogućila ljubiteljima ovog sustava da ga igraju i u petom izdanju D&D-a. Klikom na link dolazite do besplatne verzije pdf-a i odmah možete ući u svijet Eberrona.

 Opis sustava

Jedna od osnovnih razlika između Eberrona i generičnog D&D-a je razina magije. Korisnici visokih razina magije, kao što su čarolije oživljavanja, jako su rijetki za razliku od drugih sustava. A baš zbog toga, korisnici niskih razina magije su posvuda, ponajviše zbog Kuća Zmajznakovlja. Mnogi gradovi su osvjetljeni sa čarobnim svjetiljkama diljem svojih ulica. Na jednom kontinentu postoji mreža “gromovitih željeznica” koje omogućuju brzi prijevoz.

Također, sam pogled na dobro ili zlo je u sivom, podjela je zamagljena. Zla stvorenja u inače dobrim rasama i dobra stvorenja u inače zlim rasama su naglašena; no sama definicija opredjeljenosti je ostala na D&D standardima, gdje dobro i zlo još uvijek ostaju što jesu. No, ako to situacija zahtijeva i jedni i drugi će sklopiti dogovor da bi zaštitili svijet od veće opasnosti, a ako je potrebno često će jedni druge špijunirati.

Religija je tome jako slična. Bogovi u Eberronu nisu nadaleko poznati. Božanska magija nije nužno proizvod vjere i štovanja u nekog boga, nego može biti proizvod sustava štovanja ili uvjerenja koji im daje čarolije. Svećenik može aktivno raditi protiv svoje Crkve i dobivati svoje dnevne čarolije. Kao rezultat toga, religija je nastala na vjeri. Za razliku od 3. izdanja D&D sustava, svećenik ne mora biti jedan korak udaljen od svoga opredjeljenja ili boga i nije mu zabranjeno bacati čarolije koje nisu njegovog opredjeljenja.

Sustav pruža novu klasu, artificera. Oni su bacači čarolija, no fokusiraju se na pravljenje čarobnih predmeta. Artificer infuzije (njihovi ekvivalenti čarolijama) fokusiraju se na trenutne dodatne mogućnosti predmetima. Na primjer, umjesto bacanja čarolije Snaga bika na lika, artificer će tu čaroliju baciti na remen i stvoriti Remen bikove snage. Artificeri posjeduju određeni broj “bodova vještine” koji se mogu koristiti kao dodatni bodovi iskustva (isključivo za to) za potrebe pravljenja čarobnih predmeta, a da ne gube svoje razine. Ovaj broj se nanovo puni svaki puta kada artificer dosegne novu razinu ili pak ako pridruži sebi čarobnu snagu iz nekog drugog predmeta (no uništi taj predmet u procesu).

Eberron nas upoznaje s novom klasom za likove koji nisu igrači kao što je čarobni obrtnik (op.a. Magewright), koji je tajanstveni (op.a. Arcane) bacač čarolija. Postojanje čarobnih obrtnika je glavni razlog za dominaciju čarolija niskih razina u Eberronu.

Da bi ostavio dojam pulp sustava, Eberron koristi “akcijske bodove” koji dozvoljavaju igraču da uz dvadeseterostranu kocku (op.a. d20) dodijeli i broj dobiven na šesterostranoj (op.a. d6). Likovi dobivaju određeni broj tih bodova svaku razinu. Eberron sustav za igranje također uključuje i mogućnosti (op.a. Feats), koje omogućuju uporabu osmerostrane kocke (op.a. d8) umjesto šesterostrane za akcijske bodove ili pak mogu koristiti dva akcijska boda za dodatni standardni potez ili potez kretanja. Neke određene vještine klasa kao što su barbarovo divljanje, svećenikovo odbijanje/uništavanje nemrtvih ili druidovo mjenjanje oblika, mogu se ponovno koristiti za isto dva akcijska boda. Na kraju je moguće iskoristiti bodove i da bi se likovi stabilizirali.

Svijet Eberrona

Svijet Eberrona se sastoji od sedam kontinenata. Sama igra najviše se odvija u Khorvaireu, kontinentu najvećeg broja stanovnika. Ljudi su najbrojniji u Khorvaireu, žive ponajviše u području poznatijem kao Pet Naroda. Jugoistočno je kontinent Aerenal, kojeg vode vilenjaci. Južno je Xen’drik, koji je jednom davno vodilo carstvo divova. Sada je divljina, ali u nekim područjima vladaju tamni vilenjaci. Još južnije od Xen’drika je Everice, ogromni kontinent pokriven ledom sličan Antartici. Frostfell je neistraženi kontinent na sjeveru. Druga dva glavna kontinenta su Sarlona (kontinent kojim vladaju quori, stvorenja iz Regije Snova) i Argonnessen (kontinent pod vladavinom zmajeva). Svijet Eberrona ima dvanaest Mjeseci; neki mislioci su uvjereni da postoji i trinaesti Mjesec koji je uništen ili samo nije trenutno vidljiv.

“Eberron” je također i ime za planet, te je često nazivan i Zmajem Između. Siberys, Zmaj Iznad, ime je za prstenove koji okružuju planet. Khyber, Zmaj Ispod, ime je za podzemlje, te je jako sličan Underdarku iz Zaboravljenih Kraljevstava. Prema priči postanka, svijet je nastao kada su se zmajevi pretvorili u svijet koji je sada. Siberys i Khyber su se borili, što je dovelo do toga da je tijelo Siberysa razbijeno u komade. Da bi zaustavio Khybera, Eberron ga je okružio, a Siberys je postao prsten oko obojice. Siberys je stvorio zmajeve, Eberron je stvorio humanoide te druge “niže rase”, a Khyber je stvorio “demone”. Prema Keithu Bakeru, postoji određena logika iza toga što svako ime posjeduje “ber”, ali nikada nije otkrio što je iza toga.

Inspiracija

Inspiracija do koje je došlo do Eberrona je stigla kada je Keith Baker radio na VR-1 otkazanom MMORPGu Lost Continents. Baker je htio sklopiti zajedno fantaziju, steampunk, avanturu i klasični noir u jedno. Eberron Campaign Setting navodi sljedće filmove kao ispiraciju: Vučje bratstvo, Casablanca, Iz pakla, Malteški sokol, Mumija, Ime ruže, Pirati s Kariba, Otimači izgubljenog kovčega i Sanjiva dolina.

Baker je izjavio da je stanje u sustavu jako slično nestabilnom vremenu između dva svjetska rata.

Dungeons and Dragons Online

Dungeons and Dragons Online je MMORPG koji je nastao na Eberronu i napravljen po uzoru na 3.5 izdanje D&D-a. Živi još i danas nakon više od deset godina. Godine 2005. počeo je s radom, a 2009. je prešao na besplatni rad, s minitransakcijama u igri. Nedavno su izdali 26. dodatak igri pod nazivom Warlock’s Legacy.

Igra prati u stopu sve trendove u D&D svijetu, a s ekskurzijama u svjetove Zaboravljenih Kraljevstava i Greyhawk još uvijek ostaju svježi nakon dugog niza godina.

47064_447601119025_4140937_n

Čudovišta što dijele hrđu uvijek su bila najgori neprijatelji avanturista.

Većina teksta i materijala su s wikipedije dok su ostali resursi s naše stranice ako se želite dodatno informirati o igrama uloga, olovci i papiru te D&D avanturama u nastavku:

Što je to igranje s olovkom i papirom? Dungeons and Dragons Povijest: D&D Zaboravljena Kraljevstva Pathfinder Venture Lieutenant Joe

Vampire: The Masquerade Call of Cthulhu Fireborn Shadowrun LARP